piątek, 24 lipca 2009

Biały wiersz

6 komentarzy:

  1. podoba mi sie to zestawienia, jeszcze brakuje wiosna, lato, jesien i... zima ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdarzyło się nie pierwszy raz
    że wyszedł gdzieś o wschodzie
    jak z morskiej piany biały ptak
    mój Anioł Stróż - dobrodziej

    Widać go że tak szybko zwiał
    coś bardzo musi boleć
    nie tęgą biedak minę miał
    na bakier aureolę

    Panie Aniele - stróżu mój!
    społeczny poczciwino
    do knajpy chodźmy, na Twój ból
    najlepsze białe wino

    Pij białe wino, biały wiersz pisałem gdy tak stałeś
    bielutki z siebie strzepnij śnieg jak z pralni skrzydłem białym
    Na biały obrus wino lej, za białe Twoje noce
    za przenajczystszą w świecie biel, za białe jej warkocze
    Spójrz, człowiek z białą laską na białej katarynie
    Dla Ciebie dzisiaj biały walc jak biełyj paróz płynie

    Panie Aniele wrócić chciej,
    Twa Miłość pachnie gliną
    i mnie w opiece swojej miej
    a ja ci nie dam zginąć

    Zdarzyło się nie pierwszy raz,
    że wrócił gdzieś o wschodzie
    jak z morskiej piany biały ptak
    mój Anioł Stróż - dobrodziej...

    (Mirosław Czyżykiewicz)

    OdpowiedzUsuń